Tại sao kế hoạch nội dung phải bao gồm nội dung tương tác?

Theo vắng của Demand Generation – Marketing Profs, những người đi đầu về marketing ngày một có khuynh hướng kết hợp các nội dung tương tác khác nhau để cuộn khách hàng tiềm năng. ưng chuẩn các phản hồi thu thập được, các nhà lăng xê có thể mở mang thương hiệu, tạo ra xu hướng mới, cải thiện và nâng cao chất lượng sản phẩm.

Muối đá và các sản phẩm độc đáo: https://đámuốihimalaya.vn/

Tuy nhiên, ngay cả khi bạn ứng dụng các nội dung tương tác một cách có khoa học thì các nhà lãnh đạo của công ty vẫn sẽ cân nhắc liệu có cần đưa các nguyên tố đó vào nội dung quảng cáo hay không? Dưới đây sẽ là những cách giúp bạn trình diễn.# với cấp trên một cách chặt chịa và có logic nhất.

#1: Khách hàng có muốn xem nội dung tương tác?

Theo cuộc khảo sát năm 2015 của Preferences Content Demand Generation, có đến 91% người mua hàng thích những nội dung quảng cáo sinh động và có độ tương tác. Trong đó có hơn 20% số người được hỏi sẽ tương tác với các sản phẩm được quảng cáo online.

 

 

Người xem rất thúc với nội dung có tính tương tác 


#2: Các tương tác này có có ích hay không?

Nghiên cứu của DemandMetric cho thấy các tương tác tương hỗ hai chiều có hiệu quả hơn các tương tác chỉ đến từ một phía. Tại SnapApp, các nhà nghiên cứu cho thấy rằng tỷ lệ tương tác qua hình thức click chuột vào các mẫu lăng xê là 50%. Cũng theo nghiên cứu này, những lăng xê tích hợp thêm sự tương tác sẽ có tỷ lệ “conversion rate” (tỷ lệ chuyển đổi giữa tổng số lượng doanh thu đạt được và tổng lượt tiếp cận sản phẩm) đạt 40%.

#3: Làm thế nào để đo lường hiệu quả các hoạt động online marketing?

Sau một thời kì thực hành các hoạt động online marketing, bạn sẽ đánh giá được các chiến lược quảng cáo của mình có hiệu quả hay không dựa vào doanh số bán hàng và tỷ lệ click chuột vào các tin lăng xê. Nếu hai kết quả này tăng, điều này cho thấy các hoạt động marketing của bạn đang đi đúng hướng. Dưới đây là một số tỉ dụ về hiệu quả hoạt động marketing online:

 

  • Blackbaud đạt 133% doanh số bán hàng khi đã chuyển đổi những người xem quảng cáo thành khách hàng tiềm năng bằng cách dùng nội dung tương tác.
  • Unitrends sử dụng mô tuýp siêu anh hùng trong các nội dung tiếp thị như là một phần của chiến dịch lăng xê và đã tạo ra hơn 700 khách hàng tiềm năng cùng với 1 triệu USD trong hệ thống cửa hàng chỉ trong vòng 4 tháng.
    • CEB (Ban điều hành doanh nghiệp) thấy được tỷ lệ nhấp chuột tăng thêm 54% khi họ thêm một nút lệnh mua hàng (nút chốt sale) khi quảng cáo LinkedIn của mình.

    Nội dung tương tác cũng cho phép bạn đo lường và định lượng sự dự của mọi đứa ở mức độ rất chi tiết. Các kết quả từ dữ liệu thu thập được cho phép bạn điều chỉnh nội dung lăng xê của mình để hiệu quả hơn. Nếu các kết quả này chẳng thể hiện được mức độ tương tác, đã đến lúc bạn cần phải xem xét lại nội dung tiếp thị của mình.
    Như vậy, nếu bạn không tạo ra nội dung tương tác, bạn sẽ chẳng thể thẩm tra các lăng xê ngày nay của bạn và chiến dịch email marketing đã hoạt động như thế nào, đồng thời cũng chẳng thể thấy được liệu những chiến dịch lăng xê này có tạo ra sự chuyển đổi ở mức cao hơn hay không.


    #4: Có nên sử dụng công nghệ thông báo để tạo tính tương tác?

    Bạn vẫn phải cần công nghệ thông báo để xây dựng tính tương tác cho sản phẩm. Tuy nhiên, hiện thời đã có rất nhiều phần mềm và các ứng dụng khác như SnapApp cho phép những người làm marketing có thể thực hiện các kế hoạch tiếp thị của mình để tạo nên các infographic hoặc video tương tác… hiệu quả hơn và thuận tiện hơn.

    Một mình bạn vẫn có thể xử lí tốt việc này mà không cần đến cả đội ngũ kĩ thuật


    Điều này bao gồm cả vấn đề hội nhập. sử dụng các API hiện có, dữ liệu có thể chảy từ nội dung của bạn vào các hệ thống CRM hoặc hệ thống marketing tự động mà không cần lập trình đặc biệt. Bạn không cần phải kéo tuốt luốt mọi người vào cùng làm 1 công việc, bởi bạn có thể tự làm tốt việc này.

    #5: Các hình thức tương tác này tốn kém như thế nào?

    Điều này tùy thuộc vào nội dung bạn muốn tạo ra bao lăm và những nội dung đó sẽ được biểu hiện dưới hình thức nào. Bạn có thể tạo ra các tương tác đơn giản nhất như các phần mềm hoặc ứng dụng bình chọn (như áp dụng trong Facebook). Tuy nhiên, với những nội dung lăng xê phức tạp đòi hỏi phải có mác, kiểu dáng thiết kế, khả năng truyền nội dung tiếp thị đến các kênh truyền thông khác…có thể sẽ khiến bạn phải tốn kém nhiều phí tổn quảng cáo hơn. Nhìn chung, trước khi thực hành các kế hoạch online marketing nào đó, bạn cần phải phác thảo nội dung mình cần lăng xê là gì, có những phương pháp nào để tương tác… để việc ước lượng phí tổn gần với thực tại nhất.

    #6: Liệu các nội dung tương tác này sẽ hợp với hệ thống marketing tự động?

    thảy các nội dung tiếp thị và kết quả lăng xê được kích hoạt bởi người tiêu dùng sẽ được hiển thị trong phần mềm marketing tự động. Bằng những kết quả này, các marketers sẽ tự động hóa các tác vụ của mình song song tạo thêm nhiều nội dung tiếp thị để phục vụ tiếp các tương tác với người tiêu dùng.

    #7: rút cuộc là, bạn đã bắt đầu lên ý tưởng cho mình chưa?

    Bạn nên có sẵn các ý tưởng của mình và lên kế hoạch cẩn thận trước khi bắt đầu thực hành kế hoạch online marketing. Dưới đây là một đôi ý tưởng cho một nội dung tương tác hoàn hảo:
    • Vạch ra phương pháp cụ thể cho phép khách hàng tiềm năng phản hồi về thông tin sản phẩm.
    • Từ số lượng họ tương tác trên các nội dung quảng cáo, tính chỉ số ROI để biết xem hoạt động online marketing của mình có hiệu quả không.
      • Nếu có thể, hãy mời một người nổi danh tham gia vào quá trình quảng bá này để đẩy mạnh tính tác động lăng xê và tạo ra các xúc cảm tích cực.
      • Theo dõi lượng tương tác trước, trong và sau khi hoạt động online marketing chấm dứt để bạn nắm bắt được sự thay đổi về lượng khách tiếp cận sản phẩm.

      Nhìn chung, các nội dung tương tác ngày càng đóng vai trò chủ đạo trong các kế hoạch online marketing. bởi vậy, bạn cần phải hiểu được quá trình này để có các kế hoạch quảng bá sản phẩm hợp lý hơn và thu hút khách hàng nhiều hơn.

      From Demand Gen Report to Marketing Profs to Content Marketing Institute, leaders in the content marketing field are touting the benefits of incorporating interactive content—content that encourages prospects to engage and respond—into the modern marketing mix.

      Through interactive assessments, calculators, infographics, benchmarking tests, or a combination of all the above, marketers can expand their brand, generate leads, build better prospect profiles and enhance lead scoring across all marketing programs.

      However, even if you’re fully on board with using interactive content, your boss will still want to know the value of adding interactive content into the mix. So, here are some of the key questions—and answers!—to help fuel that conversation:

      1. Do our buyers want to see interactive content?

      Short answer: Yes, B2B buyers crave interactive content.

      According to Demand Gen Report’s 2015 Content Preferences survey, 91% of buyers prefer content that is visual and has an element of interactivity.

      Meanwhile, more than 20% of respondents report using assessments, one of the most popular types of interactive content, for researching B2B purchase decisions, and those numbers are increasing every year.

      Just think of the popularity of quizzes in your personal life: from BuzzFeed to The New York Times, media venues that put out quizzes are wildly popular and incredibly effective at engaging audiences. If your customers are people (hint: they are), chances are they’ll interact with a quiz that speaks to them!

      2. OK, but does interactive content work?

      A study by DemandMetric found that interactive content in general converts two times better than its static counterpart. At SnapApp in particular, we see average click rates of 50%, question completion rates of 80%, and 40% lead conversion rates.

      3. How will this show marketing ROI?

      More, higher quality leads equal more revenue. Period.

      Here are examples of companies that used interactive content and could directly attribute increases in sales pipeline to the content:
      • Blackbaud achieved 133% of its sales quota by using interactive content to tailor the sales conversation to the prospect.
      • Unitrends used a superhero themed assessment as part of a lead gen campaign that generated more than 700 leads and $1 million in sales pipeline in just 4 months.
        • CEB (Corporate Executive Board) saw a 54% increase in click rate when they added an interactive call to action to its LinkedIn ad.

        Interactive content also enables you to measure and quantify engagement at a very detailed level. The data points allow you to refine and tailor your content to make it even more effective. If something isn’t performing, it is easy to identify where the fall-off is and make adjustments.

        Meanwhile if you aren’t creating interactive content, how you aren’t able to test it against your current ads and email campaigns to see what converts at a higher rate.

        4. IT doesn’t have the bandwidth to create interactive content right now. So I think we need to wait on this, right?

        If you choose to build from scratch, then chances are you will need some help from the IT department.

        However, the emergence of interactive content creation platforms, software, and apps, like those of SnapApp, enable marketers to be self-sufficient—and give IT a much needed break. Even sophisticated content like assessments that branch down different paths based on responses, interactive infographics, and interactive videos, can be created by marketers that have the right software platform at their disposal.

        And, yes, this includes integration. Using existing APIs, data can flow from your content into your CRM or marketing automation system without any special coding. That’s right—you, the marketer, can hook an interactive content marketing platform up, design and publish content, and pull data without involving the IT department AT ALL (I’m sure they’ll thank you for that.)

        5. What will it cost?

        It depends: how much content do you want to create, and what kind of content do you want to create? Also, how important is branding vs. templated solutions? All of this impacts pricing.

        The good news is that you can get started with interactive content via a simple free polling solution (think Facebook polls.) But for a sophisticated platform that includes white labeling, customizable look and feel, a range of content types, and the ability to publish across channels, you will need to allot about $1000-$3000 per month. And a custom development job can easily cost you $10,000-$15,000 per piece of content.

        As a starting point, spend some time mapping out your vision for interactive content so you can offer your manager a realistic estimate.

        6. Will this work with our marketing automation system?

        All of this new content and the data and leads you collect does not have be cut and pasted from Excel spreadsheets and .csv files. Instead, the data should flow seamlessly into your marketing automation platform. This makes all of the data immediately actionable. And there’s a bonus—it helps you get more out of your marketing automation investment. Cha-ching! By introducing more high quality content, you now have more content for nurture streams and landing pages, more leads to nurture, and more data to score those leads.

        7. Do you have a few ideas that you plan to start with?

        It’s always good to have your ideas organized so that you can jump in and get going (Bonus: It’s also what every manager likes to see)! A list of “here’s what I am going to produce in the first 90 days” shows initiative and that you really have thought this through. Here are some interactive content ideas to get you thinking:
        • An assessment that enables prospects to test their knowledge of “best practices”
        • A calculator allowing your prospects to understand how purchasing your product will result in a positive ROI for their organization
          • An interactive whitepaper derived from your current planned paper
          • A user-generated photo (or other) contest designed to boost community engagement and generate a positive emotional association
            • A pre, during, and post-event survey to help you get more out of your big tradeshow, driving traffic and leads

            Overall, interactive content is delivering solid results for B2B marketers across industries. So don’t get left behind—jump on board this trend now! As a start, click here to take a short quiz to see how much you know about interactive content. Enjoy!

Xem các mẫu xe đạp: https://xedapkhaisang.com/danh-muc/xe-dap-the-thao